דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)


מרכז פרס משיק לראשונה ימי תוכן מקצועי של העשרה והשראה במרכז החדשנות של ישראל
הצטרפו אלינו יחד עם הנהלת החברה או הצוות שלכם ליום בו תצללו אל עולם של חדשנות פורצת דרך!


מה בלו"ז?

 

קפה ונשנושים עם נוף לים

 

סיור VIP ייחודי מסוגו במרכז החדשנות של ישראל
גלו עוד על הסיור

 

Startup Nation Today
מבוא וסקירה עדכנית על האקוסיסטם היזמי-טכנולוגי בישראל

 

הרצאה או סדנה לבחירתכם.ן

 

 

מה עוד?

 

אורך היום: 6-8 שעות
חדר ישיבות מאובזר לקבוצות קטנות בהתאמה אישית שעומד לשירותכם

 

ספרו האחרון של שמעון פרס אין מקום לחלומות קטנים - מתנה לכל משתתפ.ת

 

"רבים בעולם מבקשים ללמוד מישראל הקטנה, כיצד באמצעות חדשנות נועזת ניתן להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי" 
שמעון פרס

 

תוכן יום החדשנות

 

Startup Nation Today
סוד הקסם של החדשנות הישראלית והאקוסיסטם היזמי בישראל

מרצה: ליטל קיפרמן-וקנין | מנהלת תחום חדשנות, מרכז פרס לשלום ולחדשנות

בהרצאה זו תקבלו מבט מקיף על האקוסיסטם היזמי והחדשנות בישראל. חלק א' יסקור את מעמדה של ישראל כמובילה בחדשנות העולמית. נעמיק בגורמים שהובילו להצלחה זו, נכיר את השחקנים השונים באקוסיסטם ונבין את החשיבות שלהם לעומק. חלק ב' יעסוק בהיבט הכלכלי - תרומת ההיי-טק לכלכלה,נתוני השקעות הון סיכון, סוגי האקזיטים והמעבר מ"סטארטאפ ניישן" ל"סקייל אפ ניישן". בנוסף, נדון בהשפעת המשברים בשנים האחרונות על האקוסיסטם, נביט במבט אופטימי לעתיד ונכיר גם את פעילות מרכז פרס לקידום החדשנות הישראלית.

ההרצאה מיועדת לכל מי שמעוניין להעמיק את הידע שלו בתחום החדשנות והיזמות הטכנולוגית בישראל, תוך קבלת תמונה רחבה ומקיפה של הנושא.

על המרצה: ליטל קיפרמן וקנין היא מרצה בעלת ניסיון עשיר ומוניטין מוכח בתחום היזמות והחדשנות הטכנולוגית. לאורך 15 שנות קריירה עשירה, ליטל צברה התמחות ייחודית בתחומי ההשקעות בסטארטאפים, מיזוגים ורכישות וקידום שיתופי פעולה אסטרטגיים בענף ההיי-טק. כיום, ליטל מכהנת כראש תחום החדשנות והשותפויות האסטרטגיות במרכז פרס לשלום ולחדשנות ומשלבת בהרצאותיה המרתקות ידע תיאורטי וניסיון מעשי עשיר.

 

אורך ההרצאה - 45-60 דק'

 

 

 

הרצאות לבחירה

60 דק'

 

חשיבה יצירתית לפיתוח פתרונות צמיחה לחדשנות ארגונית
מרצה: אליאהב עמרם | מומחה לחדשנות ולטכנולוגיה בארגונים ובסטרטאפים


מהיכן באים רעיונות מקוריים? כיצד חושבים יצירתית על מוצרים ושירותים שלקוחות אוהבים? איך ארגונים ממציאים את עצמם מחדש?

הרצאת השראה על טכניקת SCAMPER לפיתוח מוצרים ושירותים חדשניים העונים לאתגרי הארגון והלקוחות והמאפשרים צמיחה לחדשנות ארגונית.
חשיבה יצירתית הינה יכולת הכרחית ונדרשת ביותר לבני האדם בימנו ובעתיד. זה לא משנה אילו התפתחויות טכנולוגיות מתקדמות כמו בינה מלאכותית הגיחו ויגיחו לעולם, בני אדם, היצירתיות שבהם, החשיבה מחוץ ובתוך הקופסה, הם אלו שהובילו לפיתוחים אלו.

 

 

אוקינוס ירוק - קיימות מבוססת חדשנות 
מרצה: שירלי קנטור | מומחית אחריות תאגידית, אימפקט ושיווק חברתי


בשנים האחרונות מתעצמים האתגרים עמם אנו מתמודדים כחברה אנושית וכחברות עסקיות. מגמות אקולוגיות, חברתיות וטכנולוגיות משבשות את הדרכים בהן פעלנו עד כה, ומזמנות סיכונים מהותיים, אשר עשויים להפוך לים של הזדמנויות עסקיות.

בהרצאה נסקור את המגמות הללו, בהן שינוי דפוסי צריכה ודפוסי עבודה, שינויי האקלים, בינה מלאכותית ו- GenAI, ונראה כיצד הן משפיעות על מכלול היבטים של הפעילות העסקית, כמו גם על קיומנו כחברה אנושית. לאחר מכן נראה כיצד חדשנות יכולה לעזור לחברות להפוך את הסיכונים להזדמנויות של יצירת יתרון תחרותי ואימפקט עסקי וחברתי/סביבתי. ההרצאה כוללת דוגמאות מעוררות השראה מהארץ ומהעולם.

 

 

מבט בוחן על הטיות מגדריות בבינה מלאכותית 
מרצה: שירה וינברג הראל | יועצת ומרצה בתחומי מוצר ובינה מלאכותית


למה כשנבקש ממידג׳רני תמונות של נהגים נקבל רק תמונות של גברים? מי קבע שסירי היא אישה? איך הטיות מגדריות בבינה מלאכותית מבנות מציאות?
בשנה האחרונה אנחנו עדים להתפוצצות בעולם הבינה המלאכותית וההנגשה שלה למיליוני משתמשים עם כלים כמו ChatGPT ו-Midjourney. קל לטעות ולחשוב שמכיוון שמחשב נותן לנו תשובה היא תהיה נכונה ונייטרלית, אבל לצערנו זה לא המצב.
בהרצאה נבחן הטיות מהיבט מגדרי בטכנולוגיות החל מtranslate Google בתחילת דרכה ועד פלטפורמות הAI Gen החדשות. נראה דוגמאות שיאירו באור חדש את הכלים המוכרים לנו, נצחק, נזדעזע, ונשמע על הכלים שיש בידינו כדי להתמודד עם הפערים הללו ולבנות עתיד שיוויוני יותר.

 

 

AI Reimagined
מרצה: ליאור קורנבלום | יזמת טכנולוגית ומומחית מובילה לבינה מלאכותית ויישומיה בעולם העבודה

AI הפכה לחלק בלתי נפרד מעולם העבודה והיא כאן כדי להישאר. אבל איך מיישמים אותה נכון כדי לנצל את מלוא הפוטנציאל שלה?
בשנים האחרונות אנו עדים למהפכה של ממש בתחום הבינה המלאכותית, עם טכנולוגיות פורצות דרך שהופכות את כוחה של AI לנגיש יותר מתמיד. עסקים בכל הגדלים והתעשיות מבינים שעליהם לרתום את הכלים החדשים הללו כדי לשמור על יתרון תחרותי. אך בפועל, לא תמיד ברור מהי הדרך הנכונה ליישם בינה מלאכותית בצורה אפקטיבית שמניבה ערך אמיתי.
בהרצאה זו, נצלול לעומק הנושא ונראה כיצד מנהלים וחברות יכולים למנף את הבינה המלאכותית כדי לשפר משמעותית ביצועים עסקיים וליצר לעצמם יתרון תחרותי.

 

 

בינה מלאכותית - איך מנווטים בעולם החדש? 
מרצה: שירה וינברג הראל | יועצת ומרצה בתחומי מוצר ובינה מלאכותית

בשנה האחרונה הפכו כלי הבינה המלאכותית מטכנולוגיה מרוחקת לכלים זמינים לכולנו.
הכלים הללו שימושיים בצורה מהפכנית בכל תחום ובכל תפקיד, והיכרות מעמיקה איתם היא מכפיל כוח לייצור תוצרים איכותיים וחדשניים, לחסכון בזמן, וליצירתיות שלא הכרנו. 

בעולם העבודה של היום, כשהכלים הללו זמינים ושימושיים לכולם אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להשאר מאחור.
בהרצאה נכיר לעומק את מהפכת הבינה המלאכותית, נעשה סדר בערימת השחת האינסופית של כלי ה-AI, נכיר את הכלים המובילים בקטגוריות הגדולות (מיצירת טקסטים, סיכומי תכנים, יצירת תמונות ומצגות וניתוח נתונים) ואת מתודולוגיות העבודה הנכונות איתם שיאפשרו לנו ליצור תוצרים חדשים ואיכותיים במינימום זמן.

 

סדנאות לבחירה

120 דק'

 

חשיבה יצירתית לפיתוח פתרונות צמיחה לחדשנות ארגונית 
מרצה: אליאהב עמרם | מומחה לחדשנות ולטכנולוגיה בארגונים ובסטרטאפים


מהיכן באים רעיונות מקוריים? כיצד חושבים יצירתית על מוצרים ושירותים שלקוחות אוהבים? איך ארגונים ממציאים את עצמם מחדש?

סדנה חשיבה יצירתית בה תחשף הקבוצה לטכניקות המובילות הקיימות בתעשייה לפיתוח מוצרים ושירותים חדשניים העונים לצרכי הלקוחות ומאפשרים צמיחה יצירתית ועסקית. נעבור מסע של יזמות ונלמד על מקורות החשיבה היצירתית על בסיס פיתוחים חדשניים שכולנו מכירים ואף משתמשים בהם ביום יום. הקבוצה תלמד על על טכניקת SCAMPER שבשימוש נרחב בתעשייה וטכניקות נוספות שמהן צמחו פתרונות משני חיים. אליאהב סיים מספר הסמכות מטעם הטכניון וארגון התקינה הבינלאומי בתחום ניהול תהליכי חדשנות בארגונים.

 

 

 

אוקינוס ירוק - קיימות מבוססת חדשנות
מרצה: שירלי קנטור | מומחית אחריות תאגידית, אימפקט ושיווק חברתי


בשנים האחרונות מתעצמים האתגרים עמם אנו מתמודדים כחברה אנושית וכחברות עסקיות. מגמות אקולוגיות, חברתיות וטכנולוגיות משבשות את הדרכים בהן פעלנו עד כה, ומזמנות סיכונים מהותיים, אשר עשויים להפוך לים של הזדמנויות עסקיות.

בסדנה נזהה את המגמות שעשויות להשפיע על העסק שלנו על בסיס יעדי האו"ם לפיתוח בר-קיימא (Goals Development Sustainable) ונתנסה בפיתוח פתרונות בעזרת מתודולוגיות מתחום החדשנות, לשם יצירת אימפקט עסקי וחברתי/סביבתי בר-קיימא.

 

 פיצוח אתגרים אסטרטגיים בשילוב AI
יפעת רוזנברג-שרז | דירקטורית ויועצת לפיתוח עסקי ואסטרטגיה שיווקית
ד"ר דן הרמן | אסטרטגי עסקי-שיווקי ויוצר מותגים בעל פעילות בינלאומית


סדנה ראשונה מסוגה, לאיתור מנוע צמיחה חדש לחברה שלכם תוך יישום כלי חשיבה אסטרטגית חדשניים בשילוב עם טכנולוגיית AI.

במהלך הסדנה, המשתתפים יעבדו על אתגר אסטרטגי אמיתי של החברה, בהכוונת המנחים צעד-אחר-צעד, במטרה ליצור פתרונות אפקטיביים וישימים באופן מידי. מהסדנה תצאו עם תובנות חדשות, רעיונות מקוריים, והתחלה של תכנית פעולה קונקרטית שתוכלו ליישם תוך שבועות ספורים כדי להביא את הארגון שלכם לרמה חדשה של הצלחה.

 

 

AI For Business Masterclass
מרצה: ליאור קורנבלום | יזמת טכנולוגית ומומחית מובילה לבינה מלאכותית ויישומיה בעולם העבודה

כולנו מבינים שבינה מלאכותית משנה את העולם העסקי, אך לא כולם יודעים איך ליישם אותה נכון ולראות תוצאות אמיתיות. לצד ההתפתחויות המהירות בתחום הAI והפיכתה לנגישה יותר בשנים האחרונות, ישנו פער ההולך וגדל בין ההבנה העקרונית של חשיבות ה-AI לבין היכולת האמיתית ליישם אותה בפועל כדי להפיק ערך עסקי. הפער ביישום יכול להיות מאתגר עבור ארגונים רבים.
באמצעות שילוב ייחודי של למידה פרונטלית עם מומחית בתחום, עבודה בקבוצות, והתנסות אישית עם כלי AI מובילים - המשתתפים ירכשו ארגז כלים עשיר שיאפשר להם לחולל שינוי של ממש בעסק או בארגון שלהם מיד עם סיום הסדנה.

 

לעוד הרצאות וסדנאות לבחירתכם.ן